Dit is niet de eerste keer dat Instagram de heetste trends bepaalt en ons voor een uitdaging stelt. Sociale media spelen een belangrijke rol in ons leven en daarom zijn we er zo op gebrand om deel uit te maken van dergelijke acties, zoals nu weer bij de #bundropchallenge. Waar gaat het om? Waarom heeft de Bun Drop Challenge vrouwenharten gestolen?
In het begin kon je op het Instagram foto’s van je vrienden bekijken. Op een gegeven moment werden de sociale media overspoeld door sterren, beroemdheden, visagisten en zelfs cosmetische bedrijven. Dit platform werd de perfecte plek voor iedereen om zich te laten zien en hun producten te promoten. Nu gebeurt het vooral in video’s en niet meer alleen maar met foto’s.
Intagram gaat lekker op video’s die geüpload zijn met de #bundropchallenge. Wat is deze nieuwe trend? Waar gaat het om bij deze challenge? Wie kan meedoen en wat is het doel ervan? Je leest er hieronder alles over.
#bundropchallenge
De naam verraadt het. Bij #bundropchallenge moet je je haar vanuit een knot laten vallen. Klinkt dat raar? Maar het lijkt op de shampooreclame. De video’s zijn gemaakt in slow motion, dus het moment dat haar loskomt is super effectief.
Hoe doe je mee aan Bun Drop Challenge?
Je moet vooral echt lang haar hebben – minstens de helft van de ruglengte. Hoe langer het haar, hoe glamoureuzer het resultaat. Je staat met je rug naar de camera, zodat het ongeveer de helft van het lichaam filmt. Borstel je haar en wikkel ze zoals je dat doet voor de knot boven op je hoofd en houd het met je hand vast. Vanaf dit moment begint de opname. Laat het haar los, zodat het vanzelf los komt. Je kunt een beetje helpen door je hoofd zachtjes te schudden.
Het effect van #bundropchallenge
Het moment waarop het knotje in de slowmotion uit elkaar valt is verrassend interessant. Veel mensen geven toe dat ze gewoon moeten blijven kijken. We houden gewoon van lang haar, en als er beweging in zit, dan wordt de ware schoonheid ontrafeld.
Hoe gebruik je Bun Drop Challenge?
Bloggers en haarstylisten gebruiken deze trend om de heetste trends in kleuring te laten zien – van highlights tot lowlights en regenboog. Ten eerste biedt #bundropchallenge reclamevoordelen. Ten tweede profiteren we ervan, omdat we ons voor één keer in ons leven kunnen voelen alsof we in de dure shampooreclame zitten.